REFLECTEREN NA EEN COACHINGSGESPREK


Het is de bedoeling dat het reflectiemoment niet stopt nadat het coaching gesprek heeft plaatsgevonden.  Er moet verder nagedacht worden over de handelingen en het proces van de leerling. Op deze manier kan de leerling deze verbeteren of versterken en hierin groeien. 

Aan de hand van onderstaand document gebaseerd op de reflectiecyclus van Korthagen kan de leerling aan de slag. De onderstaande foto geeft de reflectiecyclus van Korthagen weer.


Ik kies voor mijn talent!

VAN DE EERSTE NAAR DE TWEEDE GRAAD

Op het einde van het schooljaar behaalt de leerling zijn/haar getuigschrift van de eerste graad in het secundair onderwijs. Nu moeten ze voor het eerst een studierichting kiezen. Dit is een heel belangrijke keuze want elke studierichting biedt haar eigen mogelijkheden en beperkingen. Als coach kan je ervoor zorgen dat de leerling een studierichting kiest die in de lijn ligt van de interesses en de talenten van de leerling. 

Het onderstaande document kan ingezet worden door de coach naar het einde van het schooljaar toe. 

© 2022, Innovator@work 3 - Karel De Grote Hogeschool
Brent Van Royen, Büsra Anil, Maya Vereycken, Rani Van den Bulck en Yenthe de Ridder 
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin